Najnowsze wiadomości

7/trending/recent
Wpisz tutaj, aby uzyskać wyniki wyszukiwania!

REKALMA B1 - 2

Desktop Image Mobile Image

Co nowego w pozycjonowaniu stron? Dwa najważniejsze trendy 2022 roku

Mijający rok, tak jak wszystkie poprzednie, przynosi zmiany na polu pozycjonowania stron internetowych. Są to, co prawda, przeobrażenia bardziej ewolucyjne niż wielkie rewolucje, nie mniej jednak warto przyglądać się ich dalszemu rozwojowi. Poniżej w krótkim artykule wraz z ekspertami z branży postaramy się omówić dwa kluczowe trendy o ciągle rosnącym znaczeniu.

Celuj w pozycję zero i zbieraj korzyści!
„Na to, że pozycja zerowa w Google będzie czymś wyjątkowym w wielu aspektach w poprzednich latach pracowały tak zwane wyniki rozszerzone spod znaku featured snippets i direct answers. W 2021 jednak przekonaliśmy się ostatecznie, że gigant z Moutain View powziął sobie za cel dostarczanie użytkownikom wiedzy i rozwiązań bez konieczności surfowania po stronach. Ma to zapewne w zależności od przypadku swoje plusy i minusy”. - Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/wroclaw/

Wielu fachowców negatywnie wypowiada się o koncepcji zero click searches, głównie dlatego, że kojarzy się ona z odpływem znacznej ilości ruchu na stronie. Internauci dostając odpowiedź na przysłowiowej tacy nie czują najczęściej potrzeby, aby dodatkowo wchodzić na daną stronę, z której konkretna informacja pochodzi. Z przeciwnej strony stają jednak marketingowcy uważający, iż dostanie się do pozycji zero wyświetlanej przed wszystkimi innymi wynikami jest kwestią wielkiego prestiżu i rozpoznawalności marki. Budujemy w ten sposób swój brand i jego autorytet, nawet jeśli odbywa się to kosztem spadku trafficu na stronie. Jeśli jednak chcielibyśmy, aby pomimo dostania się do pozycji zero, ludzie wciąż chcieli kliknąć w link pod direct answer, jest to możliwe dzięki umiejętnościom dobrych copywriterów. Profesjonalista będzie często w stanie napisać artykuł tak, że nawet jego kawałek zachęci do przejścia na naszą WWW.

Doceń Voice Search i jego perspektywy!
Jeżeli jesteś właścicielem biznesu działającego w internecie lub nawet zwyczajnym internautą, z pewnością zdarzyło Ci się słyszeć takie komendy jak „OK, Google” czy też „Hey, Siri”. To właśnie od interakcji ze sztuczną inteligencją najczęściej zaczyna się tradycyjne wyszukiwanie głosowe. W naturalny sposób łączy się ono z zagadnieniami wspomnianej AI, ale również z indeksowaniem mobilnym (to bowiem za pośrednictwem smartfonów zwykle przeczesujemy sieć za pomocą głosu).

Wedle badań prowadzonych przez Google niemal połowa wszystkich użytkowników internetu choć raz dziennie korzysta z asystenta Google, appleowskiej Siri lub Alexy od Amazon. Dodatkowo należy zauważyć, że tego rodzaju technologia może w przyszłości sprawnie przerodzić się w zakupy głosowe. Tym, co jednak musimy zrobić, aby dostosować naszą stronę do wyszukiwania głosowego w kontekście pozycjonowania, jest z pewnością zmiana fraz kluczowych na odpowiednio dłuższe i zgodne z charakterystyką języka mówionego.

Artykuł sponsorowany

Prześlij komentarz

0 Komentarze
Skorzystaj ze swojego konta Google i komentuj posty na Frysztak24.pl

Below Post Ad