Najnowsze wiadomości

7/trending/recent
Wpisz tutaj, aby uzyskać wyniki wyszukiwania!

REKLAMA B1 - 1

Głosujemy chętniej... Frekwencja wyborcza o godzinie 17:00

Do godziny 17:00 w II turze wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej frekwencja w gminie Frysztak wyniosła 52,5%. To bardzo dobry wynik, wyższy niż w I turze o tej samej godzinie, kiedy głos prawie 48% uprawnionych mieszkańców. Głosowanie trwa jeszcze do godziny 21:00, więc liczby te z pewnością jeszcze wzrosną. Mieszkańcy pokazują, że los kraju i przyszłość Polski nie są im obojętne.

Najwyższą frekwencję w II turze zanotowano w Hucie Gogołowskiej, gdzie aż 60,92% mieszkańców poszło do urn wyborczych. Bardzo wysoką aktywność wyborczą wykazali również mieszkańcy Twierdzy i Widacza (60,13%), Kobyla (57,14%) oraz Lubli (56,61%). To właśnie te miejscowości są liderami pod względem zaangażowania obywatelskiego – mieszkańcy rozumieją wagę wyborów i chętnie z niej korzystają.

Na drugim biegunie znalazł się Glinik Górny, gdzie do godziny 17:00 zagłosowało tylko 40,43% uprawnionych, co oznacza wyraźny spadek w porównaniu do I tury (44,72%). Nieco niższa niż średnia gminna frekwencja występuje również w Gogołowie (46,73%) oraz w Stępinie i Chytrówce (47,75%), choć i tam odnotowano wzrosty w stosunku do pierwszej tury.

Porównując dane z obu tur, widać wyraźne zaangażowanie mieszkańców w II turze. Praktycznie w każdej miejscowości frekwencja wzrosła – w Sołectwie Frysztak aż o 7,82 punktu procentowego, a w Cieszynie o 6,92. Największy skok zanotowano jednak w Kobylu – wzrost aż o 8,42 punktu procentowego w porównaniu z I turą. To imponujące wyniki, które pokazują, że mieszkańcy mobilizują się, kiedy stawka jest wysoka.

Zachęcamy wszystkich, którzy jeszcze nie zdążyli oddać głosu, aby skorzystali z przysługującego im prawa. Lokale wyborcze będą otwarte do godziny 21:00. Pamiętajmy – demokracja zaczyna się od uczestnictwa, a każdy głos ma znaczenie.

Prześlij komentarz

0 Komentarze
Skorzystaj ze swojego konta Google i komentuj posty na Frysztak24.pl

Below Post Ad